15 Σεπτεμβρίου, 2011

Προτάσεις



Δυσκολεύτηκα πολύ να ξεκινήσω αυτό το άρθρο. Όχι λόγω έλλειψης ιδεών, αλλά κυρίως γιατί οι ιδέες απλά κατέκλυζαν το μυαλό μου, φαινομενικά ασύνδετες και χωρίς λογική σειρά. Κάπως έτσι λοιπόν θα ακολουθήσει την πορεία της η παρούσα προσπάθεια. Σαν ένας χείμαρρος ιδεών που ελπίζω να βοηθήσουν στο ελάχιστο. Κύριο θέμα, "τι μπορεί να γίνει γι' αυτή τη χώρα επιτέλους;".

Πρώτη μου σκέψη ήταν οι τράπεζες και τα δάνεια. Θα ομολογήσω πως δεν έχω ιδέα από οικονομικά, οπότε μπορεί οι σκέψεις/προτάσεις μου ίσως ακουστούν υπερβολικά ουτοπικές.

Καλώς ή κακώς η ιστορία με τα δάνεια στην Ελλάδα έχει πολύ ψωμί και υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια. Δεν είναι μετά-ΔΝΤ φαινόμενο. Αυτό που είδαμε όμως τα τελευταία 3 χρόνια περίπου, είναι η πλήρης αδυναμία των πολιτών να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις-δόσεις τους. Ο λόγος που διογκώθηκε αυτή η αδυναμία, δεν είναι άλλος από την ταυτόχρονη εκτόξευση των οικονομικών τους υποχρεώσεων, σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς της καθημερινότητας. Περισσότερα έξοδα για ΟΛΑ. Σε συνδυασμό με την ήδη τσουχτερή δόση στις τράπεζες, οι περισσότεροι Έλληνες έχουν κυριολεκτικά γονατίσει. Είτε δε θα φάνε, είτε δε θα πληρώσουν την τράπεζα. Απλά τα πράγματα. Βέβαια, μετά θα χάσουν το σπίτι τους, αλλά ας μη σκοτιζόμαστε...

Πολλοί ίσως υποστηρίξουν πως το φταίξιμο για αυτή την κατάσταση το έχουν αποκλειστικά οι δανειολήπτες, που έπαιρναν διακοποδάνεια και καταναλωτικά για κάθε ηλίθιο λόγο. Και δε θα διαφωνήσω. Υπάρχουν και αυτοί οι "άνθρωποι". Όμως η πλειοψηφία (θέλω να ελπίζω, γιατί αλλιώς δεν έχω λόγο να τους υποστηρίζω) είχαν πραγματική ανάγκη από άμεσα χρήματα. Έκτακτα ιατρικά έξοδα, επαγγελματικά δάνεια (γιατί δεν παίρνεις επιδότηση από τον ΟΑΕΔ αν η επιχείρησή σου δεν είναι up and running, οπότε χρειάζεσαι κεφάλαιο για να ζητήσεις κεφάλαιο - λογικό ε;) και άλλα. Έτσι σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε ένα Χ εισόδημα κάθε μήνα, η δόση για το δάνειο να είναι Υ και τα λοιπά μηνιαία έξοδα Ζ, όπου Υ+Ζ > Χ. Μαθηματικά δε βγαίνει η καθημερινότητα.
Ακούω συχνά τους πολιτικούς να λένε πως η αξιοπιστία μας εξαρτάται από τις τράπεζες και οι ελλιπείς μου γνώσεις στο θέμα, δε μου επιτρέπουν να βρω λογική σε αυτή τη δήλωση. Εάν κάποιος θέλει να μου το εξηγήσει, be my guest. Πως ένα κράτος θεωρείται αξιόπιστο, όταν οι τράπεζες που δρουν σε αυτό (που στην περίπτωσή μας δεν είναι καν ελληνικές οπότε δεν συνδράμουν στην ελληνική φερεγγυότητα) χαίρουν άκρας υγείας, και οι πολίτες του ίδιου κράτους ζουν με τριτοκοσμικές συνθήκες (γιατί εκεί θα φτάσουμε);

Τρία τινά λοιπόν διέκρινα όσο περισσότερο το σκεφτόμουν:

  1. Διαγραφή όλων των οφειλών, όλων των πολιτών, σε όλες τις τράπεζες, πλην των ελληνικών (εάν έχουμε καμία).
  2. Αναβολή καταβολής δόσεων για Χ χρονικό διάστημα, μέχρι να ορθοποδήσουμε.
  3. Μείωση του υπολοίπου και ταυτόχρονη μείωση της δόσης, ώστε η εξίσωση που ανέφερα παραπάνω Υ+Ζ > Χ, να γίνει Υ+Ζ < Χ.

Γιατί πολύ απλά, αυτή τη στιγμή, αυτό που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει, είναι η εξυγίανση αυτού του τσίρκου που ονομάζουμε Ελληνικό Κράτος και του φαντάσματος που βαφτίζουμε Ελληνική Οικονομία. Πολύ απλά, χρήματα στην αγορά δεν υπάρχουν. Και όχι γιατί οι καημένες οι τράπεζες είναι φτωχές και δεν μπορούν να μας δανείσουν, αλλά γιατί δεν έχουμε αρκετά χρήματα ούτε για τσιγάρα, που λέει ο λόγος. Δεν αφήνουμε χρήματα στην αγορά, γιατί δεν έχουμε και ο δανεισμός απλά διαιωνίζει τον φαύλο κύκλο που μας οδήγησε μέχρι εδώ.
Οι Έλληνες πολίτες και ειδικά οι επιχειρηματίες, πρέπει να ανασάνουν, πρέπει να μπορέσουν να αφήσουν χρήματα στην αγορά.

Έχω μιλήσει με ανθρώπους που έχουν πολλές ιδέες και για πολλά πράγματα. Κεφάλαιο να υλοποιήσουν τις μισές από αυτές δεν υπάρχει. Όταν βγάζεις 1000ευρώ το μήνα (και πολλά λέω) και πρέπει να δίνεις 1200, ας μου εξηγήσει κάποιος από τους επιφανείς βουλευτές μας, πως βγαίνουν τα μαθηματικά σε αυτό;
Και είμαι σίγουρη πως εάν αύριο, ακόμα και τα 200ευρώ extra που θα ζητούσαν από τις τσέπες μας, μας ξεκαθάριζαν πως θα πήγαιναν στο Ελληνικό Κράτος και στην ορθοπόδησή του, εάν αυτά τα χρήματα έμεναν εδώ, στη δική μας αγορά, στη δική μας τσέπη, δε θα είχε πρόβλημα κανένας. Όλοι θα έκοβαν από κάπου. Αντιθέτως, μας στερούν τα πάντα, για να στηρίξουμε τις τράπεζες και να πληρώσουμε ένα δάνειο για το οποίο ο Πρωθυπουργός αρνήθηκε τη σύσταση επιτροπής λογιστικού ελέγχου του, με τη δικαιολογία πως "δε θα φαινόταν καλά στους δανειστές μας"....

Επειδή λοιπόν, τα χρήματα θέλουμε να πάνε στο Ελληνικό Κράτος και όχι σε "ύποπτες" τσέπες, αντί να κόψουμε από τους φόρους και άλλες πηγές που (υποτίθεται) θα βοηθήσουν την Ελλάδα, η μόνη άλλη λύση είναι να κόψουμε από εκεί που δεν επείγει! Αντί να σταματήσουμε να πληρώνουμε τους γεωργούς γιατί δεν έχουμε χρήματα να αγοράσουμε τρόφιμα, ας σταματήσουμε να πληρώνουμε τους τραπεζίτες, έστω και για λίγο.


Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας είναι απαραίτητη και κανείς δε μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό. Ειδικά στην Ελλάδα, με τον τουρισμό που διαθέτει. Ένας τρόπος για να ελαφρύνουμε τις ελληνικές οικογένειες από τα βάρη του φροντιστηρίου, είναι η πιστοποίηση, από το σχολείο, επιπέδου Lower που θα αποδίδεται σε όλους τους μαθητές. Αυτό βέβαια προϋποθέτει την τροποποίηση της διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας στα σχολεία ώστε να αντικατοπτρίζει το επίπεδο του συγκεκριμένου πτυχίου, αλλά είναι άκρως εφικτό.


Οριστική διακοπή των σχέσεων Εκκλησίας-Κράτους. Κάποτε για πολιτικούς λόγους, αυτή η σχέση είχε κάποιο σκοπό, ευτυχώς όμως σήμερα έχει καταστεί ξεκάθαρη η φύση αυτής της σχέσης. Είναι απλά διακοσμητική και μόνος της σκοπός είναι η πειθώ σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να ψηφίσουν τον "καλό και θεοφοβούμενο" βουλευτή. Συνέπεια αυτού, θα είναι η μεταχείριση της Εκκλησίας όπως κάθε άλλου οργανισμού που δρα στα πλαίσια του κράτους, με την ανάλογη φορολόγηση και τις λοιπές υποχρεώσεις.
Και φυσικά, δεν υπάρχει ούτε λογική ούτε νόημα να πληρώνονται οι κληρικοί σαν δημόσιοι υπάλληλοι όταν αποδεδειγμένα πάρα πολλοί Έλληνες, δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι! Και ακόμη χειρότερο είναι το γεγονός πως αυτοί οι "άνθρωποι" απαιτούν να πληρώνονται για τις "υπηρεσίες" τους. Έστω ότι και κάποιος είναι χριστιανός ορθόδοξος και επιθυμεί να βαφτίσει το παιδάκι του. Με ποιά λογική ζητάτε μίζα για να το "απαλλάξετε από το προπατορικό αμάρτημα"; Πόσο πιο τραγικοί να είστε....


Όσοι επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα των εξαγωγών, θα μπορούν να προστρέχουν σε κρατικό οργανισμό που θα έχει ως σκοπό την σύναψη της καλύτερης δυνατής συμφωνίας με την ανάλογη προμήθεια που θα πηγαίνει στο κράτος (και μόνο εκεί, όχι σε μίζες...).


Τηλεόραση, είτε σας αρέσει είτε όχι, ειδικά με την ποιότητα των εκπομπών της, σχεδόν κανείς δεν παρακολουθεί (και όχι τα νούμερα που παίρνετε γιατί κάποιος την έχει απλά ανοιχτή, δεν μετράνε). Αντιθέτως, internet όλοι έχουν και όλοι θέλουν. Ποιός ο λόγος να πληρώνουμε χαράτσι στην ΔΕΗ για ένα κανάλι που 1) δεν παρακολουθεί κανείς 2) από τη στιγμή που είναι "κρατικό" δε θα έπρεπε να έχει διαφημίσεις (οπότε απλά πληρώνουμε τα extra των υπαλλήλων της ΕΡΤ).
Φτιάξτε υποδομές για οπτική ίνα παντού, να υπάρχει πρόσβαση στο internet σε επίπεδο πόλης και αντί να πληρώνουμε την ΕΡΤ ας δίνουμε ένα συμβολικό ποσό (που θα είναι και χαμηλότερο) για να έχουμε γρήγορο και σταθερό internet!


Υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση όλων των φοιτητών και εκσυγχρονισμός όλων των μονάδων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για να καλυφθούν τα έξοδα αυτών και να υπάρχει και κρατικό κέρδος, οποιοδήποτε κρατικό έργο επιθυμείται να διεκπεραιωθεί, θα ανατίθεται σε φοιτητές ανάλογων σχολών, μέσω διαγωνισμού και θα πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη μιας επιτροπής ειδικών πάνω στον τομέα.

Η εργασία αυτή θα λαμβάνεται υπόψη ως πρακτική άσκηση των φοιτητών που θα συμμετέχουν, καθώς και ως πτυχιακή. Με αυτό τον τρόπο και τα χρήματα από τις μίζες γλιτώνονται και αυτά της ανάθεσης του έργου σε "ειδικούς", που το μόνο ειδικό που έχουν είναι η μη ελληνική τους υπηκοότητα (γιατί έχουμε την υπέροχη νοοτροπία πως άμα είναι Ελληνικό κάτι, δεν είναι αρκετά καλό) και οι φοιτητές αποκτούν εμπειρία και κατάρτιση στον τομέα τους (γιατί όλοι οι μελλοντικοί εργοδότες, θέλουν εμπειρία - χωρίς να αναρωτιούνται πως θα την αποκτήσουμε αν δεν εργαστούμε πρώτα...).


Όσον αφορά την παιδεία και την εκπαίδευση:

1) Επαφή του μαθητή με όλες τις φιλοσοφικές σχολές. Το φιλοσοφικό πρίσμα του κάθε ανθρώπου είναι αυτό που καθορίζει την μετέπειτα στάση του σε όλους τους τομείς της ζωής του (π.χ. το σημερινό φιλοσοφικό πρίσμα του Έλληνα είναι "θα φάω όσο προλαβαίνω και απ' όπου μπορώ"...).

2) Εκμάθηση των αρχαίων Ελληνικών ταυτόχρονα με την πρώτη επαφή του μαθητή με τα μαθηματικά. Η αρχαία Ελληνική γλώσσα είναι η πιο ακριβής και μαθηματικά δομημένη γλώσσα που έχει υπάρξει και εφόσον σκοπός των μαθηματικών δεν θα έπρεπε να είναι μόνο η παπαγαλία της προπαίδειας, αλλά η δόμηση λογικής και μαθηματικής (επαγωγές κλπ) σκέψης, το κρίνω απαραίτητο.

3) Ουσιαστική εκμάθηση ιστορίας, χωρίς ανούσια αποστήθιση ημερομηνιών που την επόμενη χρονιά έχουν ξεχαστεί, αλλά κανέναν δε νοιάζει γιατί έχουν κάνει το "χρέος" τους.

4) Σε κάθε μάθημα θα απαιτείται εργασία που θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό του μαθητή, προάγοντας την έρευνα και την κριτική σκέψη, βοηθώντας ταυτόχρονα στην εξοικείωση με εργαλεία αναζήτησης.

5) Τα μαθήματα κατεύθυνσης να καταργηθούν, καθώς σίγουρα το ένα από τα τρία αποδεικνύεται άχρηστο στην σχολή που εισάγεται ο μαθητής. Αντιθέτως, αντί για τις ολέθριες πανελλήνιες (πανηλίθιες), οι μαθητές να δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις στις σχολές, με μαθήματα που κρίνονται από τις ίδιες απαραίτητα για την ενασχόλησή τους με το αντικείμενο.

6) Τα θρησκευτικά είτε να καταργηθούν, είτε επιτέλους να πάψουν να είναι "χριστιανικά". Υποτίθεται πως διδάσκεται η θρησκεία σαν έννοια, μαζί με όλες τις προεκτάσεις της, οπότε η σημερινή μορφή διδασκαλία της είναι προσηλυτιστική και επομένως αντισυνταγματική.

7) Εξέταση των καθηγητών κάθε χρόνο, όχι μόνο για τις "γνώσεις" τους, αλλά κυρίως για την ικανότητά τους ως παιδαγωγοί. Υπάρχουν νεότατοι άνθρωποι που περιμένουν να διοριστούν, με όρεξη για δουλειά και μπορούν άνετα να αντικαταστήσουν τους απολιθωμένους, αγενέστατους και αδιάφορους δασκάλους, που νομίζουν πως έχουν "πιάσει την καλή" γιατί είναι στο δημόσιο.

8) Κατάργηση του συστήματος των αποβολών.

9) Δημοσίευση μαθητικών εφημερίδων σε επίπεδο πόλης, με την δημοσίευση εκθέσεων και εργασιών των μαθητών.

1 σχόλιο:

  1. Θα πρέπει κατ εμε να τονιστεί πως για τα υπερ-χρεωμένα νοικοκυριά μεγάλη ευθύνη φέρει το Κράτος. Το κράτος εκείνο που επέτρεπε τις αλόγιστες και άκρως ψεύτικες τηλεοπτικές - και όχι μόνο - διαφημίσεις για όλων των ειδών τα δάνεια, που ως φυσικό αποτέλεσμα είχε να "δελεάσει" και να επηρεάσει κάθε άνθρωπο που βρέθηκε σε μια δύσκολη στιγμή η που ήθελε ένα σπίτι για την οικογένεια του. Εγκλωβίστηκαν και εξαπατήθηκαν εκατομμύρια Έλληνες με την ύποπτη ανοχή - συνενοχή του ίδιου του Κράτους . Όλοι γνωρίζουμε πως οι τόκοι στο εκάστοτε δάνειο είναι 3 και 4 φορές πάνω από την αρχική τιμή. Κατ ουσίαν εάν πάρεις ένα δάνειο των 1000 ευρώ θα ξεχρεώσεις μόνο και εάν πληρώσεις την 3ια, 4ια η και 5ια αξία. Τοκογλυφία δηλαδή και με τον νόμο. Είναι οι ίδιες τράπεζες που σήμερα κάνουν κατασχέσεις των περιουσιών μας, είναι οι ίδιες τράπεζες που μας οδήγησαν στην πτώχευση και που κατ ουσίαν ελέγχουν -ορίζουν το "παιχνίδι". Οπότε αν θα έπρεπε να αλλάξει κάτι άμεσα , αυτό είναι το να "καταργηθούν" οι τράπεζες, να πληρώσουν εκείνες το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς, να ενωθούν σε μια ενιαία Εθνική Τράπεζα που θα "στηρίζει" και δεν θα "Καταστρέφει" τους πολίτες - πελάτες της.

    Για το θέμα της Παιδείας : Θα πρέπει να καταργηθούν τα φροντιστήρια , να γίνει επιτέλους πραγματικά δωρεάν η παιδεία, να καταργηθούν οι πανελλήνιες, να αυτονομηθούν και να ενοποιηθούν πανεπιστήμια , να γίνει αξιολογική "κρίση" σε Δασκάλους και Καθηγητές και οι καλύτεροι τόσο του ιδιωτικού , όσο και του δημόσιου τομέα να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο ενιαίο Δημόσιο τομέα εκπαίδευσης. Επίσης θα πρέπει να αλλάξει και το περιεχόμενο της παιδείας ριζικά- το οποίο στο παρόν παράγει καταρτισμένους μαθημένους στην παπαγαλία σκλάβους και τίποτα περισσότερο-. Τι νόημα έχει να πηγαίνεις στο σχολείο όταν δεν διδάσκεσαι το πως να σκέφτεσαι, να αναπτύξεις τις ικανότητες σου και εν τέλη να διαμορφώνεις έναν πραγματικά υγιή και γεμάτο ουσιαστικές γνώσεις χαρακτήρα ;

    Οι της Εξουσίας γνωρίζουν πολυ καλά πως μόνο "Φάρμακο" δεν είναι τα μέτρα που παίρνουν. Εργάζονται συνειδητά και σκόπιμα, για την πλήρη υποδούλωση και ξεπούλημα της περιουσίας ολων μας.

    Όπως το κράτος κατ αυτούς εχει το δικαίωμα να βάζει τόσους ηλίθιους και δυσβάσταχτους φόρους, να μειώνει τους μισθούς κάτω απο τα όρια της πείνας, η να κάνει στάση πληρωμών

    Έτσι κι εμείς εχουμε κάθε δικαίωμα να κάνουμε στάση πληρωμών και υπακοής σε οτιδήποτε κι αν μας ζητήσουν.

    Κύριοι είστε αποτυχημένοι. Απολύεστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Νεότερες Αναρτήσεις Επόμενη σελίδα